TEST - Lovelec S-Road 2019

Značka Lovelec minulý rok na podzim přišla s inovativním rychlým cestovním elektrokolem Lovelec S-Road. To je schopné jet až 45km/h a to legálně. Cena přitom činí 69 999 korun. Podívali jsme se mu na zoubek v tomto testu…

Výbava

Základ tvoří pevný rám z hliníku, který působí standardně bez nějakých očividných zbytečností. Lehce klesající horní rámová trubka se láme v místě pod sedlem a navazuje na zadní stavbu. Kolo disponuje arsenálem blatníků a světel napájených z akumulátoru, dále klaksonu, zpětného zrcátka a zadního nosiče. LCD displej je integrován do řídítek, zapuštěný tak aby zobrazoval potřebné informace v zorném poli jezdce. Řidítka jsou pevně fixovaná, což v praxi nevadí, protože místa na jejich posouvání opravdu na zbyt není. Na řidítkách jsou přítomny i rohy, které bohužel lehce brání výhledu do zrcátka je na místě je předem stylem pokus-omyl nastavit.

Chválíme pohodlné sedlo, blatníky i světla, která kolo vytáhnou z každé tmy i mlhy. Světla jsou napájená z baterie s kapacitou 624 Wh. Pohon je zadní a tedy schovaný v mohutnějším zadním kole uchyceným stranovými maticemi. Přední kolo už je uchyceno dnes již standartním rychloupínákem.

Plus mínus

Na silnici hned oceníte rychlost, kterou S-Road nabízí. Najednou se octnete uprostřed dění ne jako subjekt k objíždění, ale jako rovnocenný účastník silničního provozu stejně jako auto nebo motorka. To samozřejmě dělá jízdu bezpečnější a tím i zábavnější. Pozor je třeba dát na brzdy. Ty jsou vůči pohonu znatelně poddimenzované a při delším sjezdu brzy ztrácí účinnost. Naopak sportovní posez na kole je na jedničku a podporuje onen pocit ze „stihačkové“ jízdy. 

Při rozjezdech je na mokrém hladkém nebo prašném hliněném povrchu znát proklouzávání zadního kola což bezesporu spraví trocha zvyku a tréninku.

Vidlice by určitě užila větší zdvih nebo tuhost, při rychlých nájezdech se nechá slyšet, když jde nadoraz. Kliky jsou pocitově jakési měkčí, při šlapání lehce propruží.

Nasednout a jedem

V sedle S-Roada 2019 je vám hned jasné k čemu bylo kolo stvořeno – rychlost. Kolo při každém záběru okamžitě zrychluje, až tedy na rozjetí, kde to člověk musí nejdřív trochu rozšlapat. Na dlouhých táhlých trasách se cítíte jak s větrem v zádech a strčíte do kapsy leckterého závodníka na karbonovém galuskáči. Ten se sice nejdřív bude smát vašim širším plášťům a blatníkům, ale po pár kilometrech ho smích přejde když začne „bojovat o přežití“. Když se do toho opřete a zařadíte 6. stupeň asistence, krajina vám začne ubíhat před očima a běžné silniční jezdce necháte daleko za sebou.

Verdikt

Pokud chcete akcelerovat svoje přesuny, ať už to je z práce domů, naopak nebo úplně jinak, chcete si u toho zasportovat a nepřekážet v silničním provozu, pak je Lovelec S-Road 2019 kolo pro vás. Za cenu 70 tisíc korun je to skvělý společník, který až na pár much nenechá nikoho ve štychu. Dlouhá stoupání – žádný problém. Dlouhá klesání – taky ne! A když do toho pořádně šlápnete, octnete se v cíli v mrknutí oka.  My tleskáme značkce Lovelec, která se rozhodla razit cestu v teritoriu příliš neprozkoumaném a vyrobila tento opravdu obdivuhodný stroj.

Cena

69 990 Kč

Pohonná jednotka

nábojový zadní Bafang, 48V, 500W

Baterie

Li-ion, 13Ah (624Wh), semiintegrovaná, USB port

Nejvyšší rychlost asistence

45 km/h

Celkový dojezd

až 110 km (v závislosti na zatížení, profi lu trati a jezdeckém stylu)

Rám

hliník slitina 6061, velikost 19″

Vidlice

RST Neon, odpružená se zámkem

Pláště

Schwalbe Energizer Plus, 28×1,75, reflexní pruh

Komponentová sada

řazení Shimano SLX, 10 rychlostí, převodník 48 zubů, kliky 170mm

Kotoučové brzdy

hydraulické, kotouče 180mm

Řidítka

integrovaná s představcem, ergonomické gripy, zrcátko

Sedlo

Velo, gelové s integrovaným světlem

Hmotnost

27,0 kg

Nosnost

140 kg